אז בואו נעשה סדר. הורים, מאמנים ושחקנים.
בואו נעשה את זה קצר מעניין ולעניין, לפי הקטגוריות וקבוצתות הגיל שכולם מכירים.
בית ספר לאימון כדורסל – למידה של קשר עין מטרה (לא חייב ליהיות סל), אבחון היד המדוייקת יותר ולא החזקה יותר, לחלק את אימון הכדורסל ל – טכני למידה לאחר מכן, משחקון תוצאתי ולסיים במשחקון הנאה.
קט סל כיתות ה' וכיתות ו' – לאפשר לשחקנים ללמוד עמידה נכונה, להתחיל ללמד ולתת חשיבות ליד המייצבת ולאחיזת הכדור. לימוד התחלתי של איך מרמים את הכדור ולאן. להכניס ולשלב לאימון הכדורסל את המושג וואן מושיין שוט. התחלת לימוד ויישום של פוקוס איך ולאן מסתכלים ולמדוד את התוצאות.
אני ממליץ לקיים הרבה מאד משחקונים קצרים לטובת הדיוק. למשל, לדעת להחטיא ארוך מבלי לגעת בטבעת הקדמית ועוד. משחקונים של תוצאות בגיל הזה בעיני לא רלוונטי!
ילדים ז + ח – לעבוד על זריקה אסטתית, עבודה על יד קולעת ויד תומכת. התחלת לימוד של סינכרון הגוף , הגדלת הטווח לקשת השלוש תוך שמירה על עקרונות הלימוד. ילדים שלא מגיעים לא בכח, חכו להתפתחות שלהם.
משחקונים עם לחצים מסויימים ותוצאות – ילדים בגיל הזה צריכים להתחיל להתמודד עם מחשבות . לקבוע יעדים ברורים לגבי הגדרת המושג הצלחה ואיך לבצע עבודת טכנית נכונה. בכל הקשור לשלוש הנקודות, הייתי משאיר את היכולת להחטיא ארוך ולא לקלוע.
נערים ט + י – הרמת הקצב ועצימות האימון. הכנסת קליעה מכדרור פלוס תנועה. התחלה של התאמות ופיתוח אישיות בהתאם למיפוי המשחק של השחקן. הכוונה במיפוי היא התאמה הכי טובה לפי איך השחקן משחק ולפי מה שהמועדון והמאמן שלו מייעדים לו.
הכנסה של מגע לאימון הקליעה מצבי משחק.
משחקונים של תוצאה לפי סגנון משחק אישי, פלוס תרגילים של הקבוצה. נוער – הלבשת קליעה על הטעיות קיימות או חדשות והגדלת הטווח. להתחיל לשלב "עונשים על חוסר הצלחה במשימות" לבחירת השחקן או המאמן. עצימות גבוהה בדופק פלוס מגע אימיתי של משחק. קביעת יעדים של אחוזים לפרקי זמן לבחירתכם. התאמות אישות לפי רמת השחקן למשל, להרים את הכדור מעל הראש, זה בדיוק הגיל והזמן לשלב את כל הגורמים האלה באימון כדורסל.
זה הגיל ששחקן חייב לקלוע יותר מאשר הוא מחטיא!
בוגרים – תעשו סל ! אתם מוכנים משלמים לכם על זה.